Cocoa from dark chocolate lowers risk from colon cancer

In CategoryCancer, Food and More
ByRuss Bianchi

Colon cancer is the third leading cause of cancer deaths annually, a statistic that remains constant despite increased awareness of the deadly disease.

Cocoa from dark chocolate lowers risk from colon cancer

Share

Cocoa flavanols from dark chocolate improve vision and cognitive function

In CategoryBrain/Mental Health, Food and More, Vision Health
ByRuss Bianchi

Potent cacao flavanols from dark chocolate have proven effective in lowering the risk from heart disease and sudden heart attack in recent studies.

Share

Cocoa flavanols from dark chocolate improve vision and cognitive function

In CategoryBrain/Mental Health, Food and More, Vision Health
ByRuss Bianchi

Potent cacao flavanols from dark chocolate have proven effective in lowering the risk from heart disease and sudden heart attack in recent studies.

Share

Ingredient in Dark Chocolate Could Guard Against Stroke

In CategoryCardiovascular Health, Food and More
ByRuss Bianchi

SUNDAY, May 9 (HealthDay News) — Something in dark chocolate seems to help protect the heart, and now researchers say they have identified the molecular mechanism by which a compound found in cocoa can guard against the damage of a stroke.

Ingredient in Dark Chocolate Could Guard Against Stroke

Share

Dark chocolate may reduce cholesterol levels in diabetics

In CategoryBlood Glucose Conditions, Food and More
ByRuss Bianchi

Dark chocolate could reduce cholesterol levels for people with diabetes, according to recent findings from a university study.

Dark chocolate may reduce cholesterol levels in diabetics

Share

Choc-blood pressure meta-analysis sees need for dietary habit studies

In CategoryCardiovascular Health, Food and More
ByRuss Bianchi

A new meta-analysis of studies investigating the effect of dark chocolate and flavanols on hypertension has drawn mixed conclusion and suggest more studies be done on dietary habits and genetic factors.

Choc-blood pressure meta-analysis sees need for dietary habit studies

Share

How Dark Chocolate May Guard Against Brain Injury from Stroke

In CategoryBrain/Mental Health, Food and More
ByRuss Bianchi

Such compounds are also in moringa/Zija and XM3 Caps.

~ Uncle Russ

ScienceDaily (May 5, 2010) — Researchers at Johns Hopkins have discovered that a compound in dark chocolate may protect the brain after a stroke by increasing cellular signals already known to shield nerve cells from damage.

How Dark Chocolate May Guard Against Brain Injury from Stroke

Share

Study Indicates Potential Benefit of Dark Chocolate for Liver Disease Patients

In CategoryFood and More, Other Human Health Conditions
ByRuss Bianchi

Dark Chocolate Is Not Just For Breakfast Anymore… ;-)

~ Uncle Russ

Date:16 Apr 2010

Type:Nutrition & Health News

Source:Nutrition Horizon

Sector:Chocolate & Confectionery

Summary:According to the Spanish research, eating dark chocolate reduces damage to the blood vessels of cirrhotic patients and also lowers blood pressure in the liver.

Study Indicates Potential Benefit of Dark Chocolate for Liver Disease Patients

Share

Dark chocolate could be beneficial to liver patients

In CategoryFood and More, Other Human Health Conditions
ByRuss Bianchi

Cocoa Butter and stearic acid in it are good for health. Cocoa powder and/or fiber in XM3 Caps helps in this regard for proper liver function in Weight Benefit (TM) in the Zija System.

~ Uncle Russ

Eating dark chocolate reduces damage to the blood vessels of cirrhotic patients and also lowers blood pressure in the liver, according to research presented this week at the International Liver Congress in Vienna.

Dark chocolate could be beneficial to liver patients

Share